Üdvözlünk a blog.hu-n!

 

 

A blog tartalma a magyar civiles think tank - magyarcivil.hu - anyagainak felhasználásával készült a jogtulajdonos engedélyével.
A jogtulajdonos hozzájárulásával a blog tartalma - forrásanyagként - kampányanyagokban felhasználható.

A jogtulajdonos elérhetősége: magyarciv@gmail.com

A jogtulajdonos hozzájárulása a visszavonásig érvényes.

 

SZAVAZAT REDUKTOR

 

MI HOZHAT EL 20 % SZAVAZATOT FIDESZES JELÖLTEKTŐL ÉS A FIDESZES LISTÁRÓL?

AMIKOR MÁR NEM NÖVELHETŐ AZ ELLENZÉKI OLDAL SZAVAZATAINAK SZÁMA AKKOR A RIVÁLIS OLDAL SZAVAZATAINAK SZÁMÁT KELL CSÖKKENTENI!

PÉLDÁUL ERRE ALKALMAS - SZAVAZZ BÁRKIRE, CSAK NE A FIDESZRE! - KAMPÁNNYAL! AKI KORMÁNYVÁLTÁST AKAR, MEGOSZTJA, SOKSZOR ELMONDJA, LEÍRJA, KOMMENTELI: SZAVAZZ BÁRKIRE, CSAK NE A FIDESZRE!

 

HOGYAN, MIVEL, MILYEN MÓDON

redukálható a fideszes egyéni jelöltekre és fideszes listára várható szavazatok száma? Mi hozhat el 20 % szavazatot a fideszes jelöltektől és a fideszes listától?


TÖBBET MÁR NEM LEHET

 

A 2018-as országgyűlési választás finisében az ellenzéki pártok elérnek ahhoz a ponthoz, amikor már nem az lesz a kérdés hogyan lehet még több szavazót maguk mögé állítani - MERT TÖBBET MÁR NEM LEHET -, hanem az, hogyan, mivel lehet szavazókat leszakítani a rivális Fidesz szavazótáborából. Amennyiben a Fidesz egyéni jelöltjeire szavazók köréből, a Fidesz listájára szavazók tömegéből sikerülne 20 %-ot leszakítani, jóval alacsonyabb lenne az a küszöb amit felülmúlva ellenzéki győzelemben és kormányváltásban lehetne reménykedni. Mi kell ehhez? A magyar civiles think erre kidolgozott tudásanyaga, a pártok összehangolt együttműködése és az ellenzéki média tudásanyagot, kapcsolódó információkat megosztó támogatása.

Nemhogy 106, de még ennél jóval kevesebb választókerületben sem lehet megismételni mindazt, ami Hódmezővásárhelyen történt - írta G. Fodor Gábor, a Századvég elnökhelyettese, a 888.hu főszerkesztője az Origó portálon megjelent cikkében.

BETELT A POHÁR, IDEJE VAN A VÁLTOZÁSNAK

 

G. Fodor írása tükrözi illetve kivetíti azt a fideszes logikát, melynek egyenes következménye lett a vásárhelyi kínos vereség. A Fidesz számára nem csupán kínos, de érthetetlen is ami történt. Számításaik, méréseik szerint erre az alulbecsült ellenzék képtelen lett volna. Méréseik szerint a fideszes jelöltnek 90 %-ot meghaladó valószínűséggel kellett volna győzni, a szavazatok legalább 60 %-át megszerezve. De nem is az ellenzék győzött, hanem egy volt fideszes győzte le a Fideszt. Kétségtelenül ellenzéki támogatással. És amivel a Fidesz nem kalkulált, a vásárhelyi társadalom többsége, a vásárhelyi szavazók többsége úgy döntött, hogy betelt a pohár, ideje van a változásnak.

Azt 2018 április 8-án fogjuk megtudni, hogy a vásárhelyi közhangulat, a változás iránti igény országosan jelenlévő és a választást meghatározóan befolyásoló tényezővé érett. Lehet ennek érvényesülésében reménykedni, aki viszont a spontán beteljesülés
esetét nem tartja megnyugtatónak, annak számára ott a másik változat. A magyar civiles tudásanyag szerinti szavazatredukció szervezett érvényesítése olyan mértékben rásegíthet a változás iránti igény spontán érvényesülésére, hogy majdnem biztossá teheti a Fidesz legyőzését és a kormányváltást.

AZ ÚJ ELLENZÉK A CIVILEK VILÁGÁBÓL JÖN

 

A FIDESZ think tankje - agytrösztje - lassan idejét múlttá váló sémákban gondolkodik. Van a Fidesz és van az ellenzék. Számukra a civilek csupán jogi szabályozással féken tartandó halmazt jelentenek, a közülük hangjukat hallatókra pedig ráütik a Soros bélyegét. Csakhogy ez a halmaz egyre jobban látható akarati és cselekvési közösségbe formálódik, ahol az összetartó erő az érték- és érdekazonosság. 2018 a jelenlegi ellenzék számára vízválasztó lesz. Kudarc esetén a társadalom új ellenzéket akar, és az új ellenzék a civilek világából jön. Márki-Zay Péter közülük az első.

AKI A FIDESZRE SZAVAZ AZ A KORRUPCIÓRA SZAVAZ

 

Az új ellenzék bölcsője a már 2 éve létező Magyar Civil Mozgalom lehet. A Magyar Civil Mozgalom - http://magyarcivil.hu/ - alapítói jelentős számban volt fideszesek, akik hűek maradtak a polgári vonalhoz, de számukra elfogadhatatlan az illiberális rendszer filozófiája és szellemisége. Ők nem erre kötöttek és vállaltak politikai közösséget és szövetséget. Amikor beléptek a Fideszbe még a polgári Magyarország megteremtése volt a cél. Ami most van, az pedig sokkal inkább emlékeztet arra, ami ellen harcolni akartak, amikor induló fideszesként közösséget vállaltak. Ennek a Fidesznek az egyik felét már csak a látszat köti a másik feléhez és persze a kényszerű, anyagi indíttatású megfontolások. Már jó ideje nem igaz, hogy egy a tábor, egy a zászló. Egyre többen titkolják fideszes kötődésüket, főként a korrupció, a visszás ügyek, az egészségügy állapota miatti ellenszenvtől és gyűlölettől tartva. Már nem emelik fel szavukat, amikor valaki a képükbe vágja, hogy AKI A FIDESZRE SZAVAZ, AZ A KORRUPCIÓRA SZAVAZ. A Magyar Civil Mozgalom vezetője a Rendszerváltás magyar módra és az Egy modell Magyarországnak című könyve alapján ismert. Tagja volt a Fidesznek, ő dolgozta ki a nagyléptékű fejlődés modelljét, melyért ígért jelentős összeget a mai napig nem kapta meg. Művei az interneten is elérhetők. http://bmodell.hu/ http://magyarjovo.hu/

MAGYAR CIVILES THINK TANK

 

A Magyar Civil Mozgalom szellemi műhelye, a magyar civiles think tank dolgozza ki a változás lehetséges irányait és a fejlődési pályákat bemutató tudásanyagokat. A think tank kis mintás mérései valós képet mutatnak a magyar társadalomban zajló folyamatokról. A magyar civiles think tank dolgozta ki és tesztelte kis mintás mérésekkel azokat a tudásanyagokat, melyek bemutatják, hogy milyen módon, mivel, hogyan redukálható a fideszes egyéni jelöltekre és fideszes listára várható szavazatok száma.

AZ ORSZÁG HELYZETE

 

Az már jó ideje látható, hogy Orbán illiberális munkaalapú rendszeréből nem hozható ki több ennél a rossz életszínvonalnál, mert az adórendszer, az elvonások, a szabályozás, az egész rendszer erre van beállítva. De ezzel az ország vezetői nem törődnek. Szerintük sikerország lettünk. Hatalmas a fejlődés, a nyugdíjasok elégedettek, és a közmunkáért járó havi 50 ezer forintból jól meg lehet élni.

A nemzet felemelkedéséhez stadionokat kell építeni, luxusberuházásokkal megmutatni, hogy erre is futja. Az Európai Unióban Magyarország az egyedüli tagállam, ahol nem az európai értékrend alapján álló demokratikus jóléti rendszer építése a cél, hanem egy merőben új vízió, az illiberális munkalapú rendszer megvalósítása. A magyar gazdaság húzó ágazata nem a termelés vagy szolgáltatás lett, hanem a kommunikáció, ami komoly sikerként tudja eladni azt ami valójában nincs. A hatalom kommunikációs gyára elszakítja az embereket a valóságtól.

De sokáig nem lehet hazudni, hogy minden jobb lett, amikor a valóság ennek az ellenkezője. Hiába az utcát ellepő, a rádióból, televízióból ömlő propaganda, hogy sikerország lettünk, hogy évről évre magunkat múljuk felül, ez semmit nem változtat a létező nyomoron, a megélt szegénységen, a komor tekintetekben megbúvó kilátástalanságon.

A magyar egészségügy fele annyi CT és MR készülékkel rendelkezik ugyanannyi betegszámra viszonyítva mint Csehország. A kormány 60 milliárd forintot adott a Vajdaságnak, 50 milliárd forintot adott szlovéniai hajókikötő építésére, 180 milliárd forintba került a sokszorosan túlárazott vizes vébé, de a kormány nem adott 18 milliárd forintot a hiányzó CT és MR készülékek megvásárlására.

2018-ban eldönthető, hogy mi fontosabb a magyar társadalomnak: az üresen kongó drága stadionok építése és fenntartása vagy a normális betegellátás feltételeinek megteremtése, a kórházi várólisták csökkentése.

 

A GAZDASÁG ÁLLAPOTA

 

Lehet a munkaalapú gazdaság víziójáról ábrándozva nagy terveket szőni, hogy majd Magyarország lesz a térség termelési központja. Lehet hangzatos kijelentésekkel izzitani a mélymagyar büszkeséget, hogy már mi adjuk a példát az összeomlása előtti állapotban a jólét romjain fetrengő nyugatnak. Mert ők a múlt, mi meg jövő. Már a mi térségünk lett Európa gazdasági fejlődésének motorja.

De amikor a hanyatló, önmagába roskadó nyugat nem utalja a magyar gazdaságot infúzió módjára stabilizáló uniós támogatást, akkor jön a kijózanodás és annak pánikszerű felismerése, hogy munkaalapú illiberális erkölcsi és gazdasági fölénye inkább még csak szavakban létezik. Uniós támogatás nélkül padlót fognánk.

 

NAGY ÁRAT FIZETHET MAGYARORSZÁG AZ ORBÁNI KITÉRŐÉRT

 

Nem lettünk a térség termelési központja, a déli, keleti kereskedőházak nem hoztak számottevő piacot. Szinte semmi nem jött be abból, amit ígértek. MI a valóság? Az, hogy az uniós támogatás infúziója tartja stabil állapotban a magyar gazdaságot. Mi a valóság? Az, hogy maradt a csóróság, nyomor, elégedetlenség és akinek ebből elege van az lelép, elmegy oda, ahol a nyugati fogyasztó kultúra őrületében részesülhet, bár ők ezt ott tisztességes megélhetésnek mondják. Akik pedig itt maradnak azok fogják megfizetni az orbáni kitérő árát.

 

ORBÁN ADÓSSÁGCSAPDÁJA MÉLYBE RÁNTHATJA MAGYARORSZÁGOT

 

Az orosz és kínai hitel felvétele miatt 12 milliárd euróval vagyis több mint 13 %-al nőtt a magyar államdósság. A külföldön dolgozó 600 ezer magyar hiánya miatt 13 %-al csökkent az ország teljesítőképessége. A külföldön dolgozó 600 ezer magyar hiánya miatt 13 %-al csökkent a magyar gazdaság munkaerő kapacitása, mert ők nem a magyar GDP-be, hanem már külföldi GDP-be termelnek.

 

MIT HAGY HÁTRA ORBÁN RENDSZERE?

 

13 %-al nagyobb államadósságot és 13 %-al gyengébb gazdaságot. 13 %-al nagyobb államadósság fedezetét kell megtermelni a 13 %-al gyengébb magyar gazdaságnak. A magyar gazdaság ereje és teljesítőképessége 13 %-al csökkent, mert a külföldön dolgozó 600 ezer magyar már nem a magyar GDP-be, hanem a külföldi GDP-be termel.

ÁLLANDÓSULÓ LEJTMENET

 

Orbán kormányzásának 8 éve alatt a magyar gazdaság a térség talán leggyengébb gazdasága lett. Versenyképességben és szinte mindenben az utolsók vagyunk a térségben. Nem futja rendes béremelésre, rendes nyugdíjemelésre. A magyarok viszont egy jobb életet, magasabb béreket, magasabb nyugdíjat szeretnének. Legalább olyan javulás legyen nálunk is mint a szomszédos volt szocialista országokban. De kiszámítható, hogy Orbán rendszeréből nem hozható ki több ennél a nyomorgós életszínvonalnál, mert a rendszer erre van beállítva. Ezzel a rendszerrel, ezzel a kormánnyal sem a közeli, sem a távoli jövőben nem lesz jobb élet Magyarországon.

 

BECSAPTÁK MAGYARORSZÁGOT, DE ÚJABB 4 ÉVET AKARNAK!

 

A 2018-as választási kampányban félrevezethetők-e a magyar választók kormányzati pozícióból közreadott hamis állításokkal, hamis adatokkal?

Orbán Viktor miniszterelnök számos beszédében kijelentette, sőt ez a kormánypárt kampányának egyik vezértémája is, hogy ma már 4,4 millió ember dolgozik és fizet adót Magyarországon. Tudjuk, hogy ez hazugság, mert ebből legalább 600 ezer ember külföldön dolgozik, külföldön fizet adót és az ottani GDP-t növeli a munkájával. És ha nem dolgoznak Magyarországon 4,4 millióan akkor a munkanélküliség adata sem igaz.

Az elháríthatatlan kérdés: becsaphatók, félrevezethetők-e a magyar választók kormányzati pozícióból közreadott hamis állításokkal, hamis adatokkal?

Miért nem mondja meg a kormány a valóságot: hány ember dolgozik Magyarországon és fizet adót munkabére után? Miért titkolják, hogy 13 %-al csökkent Magyarország munkaerőkapacitása és 13 %-al csökkent a magyar gazdaság ereje?

AKADÉMIKUSOKBÓL ÁLLÓ ETIKAI BIZOTTSÁG DÖNTSÖN

 

Lehet miniszterelnök-jelölt a 2018-as választáson az a személy, aki hivatalban lévő miniszterelnökként becsapta, megtévesztette, félrevezette a magyar embereket és Magyarországot?

Tudjuk, hogy nem dolgoznak és nem fizetnek adót Magyarországon 4,4 millióan mint azt a kormányfő, Orbán Viktor állítja beszédeiben. Tudjuk, hogy nem annyi az államdósság és nem akkora a munkanélküliség. Tudjuk, hogy nem jött létre Magyarországon 738 ezer munkahely mint azt a kormányfő állítja.

Magyarországon 4,4 millió fő foglalkoztatottat tartanak nyilván, de ebből legalább 600 ezer magyar külföldön dolgozik. A 4,4 millióból legalább 600 ezer magyar külföldön dolgozik és külföldön fizet adót, járulékot és munkájával a külföldi GDP-be termel. Orbán Viktor hivatalban lévő miniszterelnökként becsapja a magyar embereket, egész Magyarországot, amikor azt állítja, hogy 4,4 millió ember dolgozik Magyarországon és fizet adót Magyarországon. A miniszterelnök becsapja a magyarokat, amikor azt állítja, hogy 738 ezer munkahely jött létre.

A miniszterelnök szavai szerint a Hamburgban a bájait áruló nyírségi örömlány, a Berlinben mosogató magyar bölcsész is magyarországi foglalkoztatottnak számít, mert itt az állandó lakhelye. Csak úgy állítható, hogy 4,4 millióan dolgoznak és fizetnek adót Magyarországon, ha a külföldön dolgozó magyarokat is beleszámítják a magyarországi állandó lakcímük alapján. A kormányfő által emlegetett 738 ezer munkahely is csak úgy képzelhető el, hogy beleszámítják az Amszterdami piros lámpás negyedben dolgozó magyar prostituáltak vagy a Londonban dolgozó magyar műkörmösök munkahelyét is.

Ezek a fő adatok jellemzik a magyar gazdaság állapotát, a magyar gazdaság teljesítőképességét, kapacitását. A kérdés ezután az, hogy aki hivatalban lévő miniszterelnökként nem mond igazat az ország helyzetéről, a gazdaság állapotáról, az lehet-e pártjának miniszterelnök-jelöltje a 2018-as választáson?

Miért ne dönthetne erről egy akadémikusokból álló etikai bizottság?

 

SZAVAZNÁL ARRA A FIDESZES JELÖLTRE, AKI A PARLAMENTBEN ELLENED SZAVAZOTT?

 

A Fidesz egyéni képviselőjelöltjeinek kétharmada 2014 és 2018 közötti ciklusban is képviselő volt. Ez azt jelenti, hogy kritika és ellenvetés nélkül megszavazták azokat a törvényeket, melyek elvettek szabadságunkból, melyek korlátozták jogainkat, melyek másoknak adták azt ami nekünk járt volna. Ezer milliárdok mentek nehezen követhető és irritáló célokra. Kapott a Vajdaság 60 milliárd forintot, szlovéniai kikötő 50 milliárd forintot, külföldi focicsapatot, jégkorongegyüttest és parókiát támogattak milliárdokkal, stadionok sokaságát építették 10 milliárdokból, de a magyar egészségügyből hiányzó 60 db MR és CT készülékre nem adtak, nem szavaztak meg 18 milliárd forintot.

Most mi szavazunk, április 8-án. Jogod van eldönteni, hogy kira add a szavazatod! Szavaznál arra, aki szinte mindig ellened szavazott, aki miatt mások zsebébe került az a pénz is ami Neked járt volna? Április 8-án Te dönthetsz, hogy támogatod-e szavazatoddal azt, aki Téged az elmúlt 4 évben nem támogatott.

 

A KVÓTA NÉPSZAVAZÁS NEM ADOTT ENGEDMÉNYT ORBÁNNAK

 

A kvóta népszavazás nem adott engedményt Orbánnak a migránsok szelektálás alapján történő befogadására. Magyarországon egyes becslések szerint 25 ezer fő migráns lehet a kötvényes, kopogtató és oltalmazott kategóriából összesen. Ugyanakkor Magyarország elutasítja a negyedik kategóriába sorolható 1300 migráns befogadását, arra hivatkozva, hogy ez megváltoztatná Magyarország etnikai és kultúrális jellegét.

25 ezer befogadott migráns nem változtatja meg az ország kultúrális és etnikai jellegét, de ugyanabból a körből kvóta alapján befogadásra kerülő 1300 migráns megváltoztatná? Ez sok magyar ember számára máig feldolgozhatatlan és nem megérthető politikai alapvetést jelent.

Ugyanúgy érthetetlen mint az az állítás, hogy Magyarország jobban teljesít és a térség motorja lettünk, amikor valójában 13 %-al nőtt az államdósság és 13 %-al csökkent a magyar gazdaság ereje.

 

ORBÁN MIGRÁNSÜGYBEN IS BECSAPTA MAGYARORSZÁGOT

 

Hol lehet határt szabni egy ország átverésének, kérdezik sokan?

Mert tudjuk, hogy nem dolgozik és nem fizet 4,4 millió ember adót Magyarországon, tudjuk, hogy nem jött létre 738 ezer munkahely, legfeljebb 100 ezer, de hol a határ? Hogyan lehet megállítani a hamis, félrevezető propagandát?

Csak a szavazófülkékben 2018 április 8-án?

Orbán Viktor Szófiában nyilatkozta, hogy egy új javaslat alapján már nem 1300 főt, hanem 10 ezer migránst kellene évente befogadni. Másnap már a kormányhoz közeli sajtóban pontos szám is olvasható volt. Címlapon, öles betűkkel riogatták az újságolvasó magyart, hogy konkrétan egy év alatt 10500 migránst kellene befogadni.

Csakhogy erről az unió berkeiben semmit nem tudnak, az újságokban és portálokon megjelölt hivatkozási alapok sehol nem találhatók. Az uniós honlapokon még erre utaló nyilatkozat vagy adat sem található. Nincs forrás, nincs adat, a hivatkozott források, linkek nem találhatók. A kamugyár újabb és újabb rémhírei meddig adhatók el kormányzati szinten hitelesnek minősített nyilatkozatokként?

És az alapkérdés: meddig lehet ezt csinálni a magyarokkal?

Egy lehetőség maradt: 2018 április 8.

 

MIÉRT NEM LEHET ÚJRA MINISZTERELNÖK ORBÁN VIKTOR?

 

Mert hiteltelenné vált. Mert hivatalban lévő miniszterelnökként becsapta a magyar népet. Becsapta, félrevezette Magyarországot. Mert hivatalban lévő miniszterelnökként hamis, valótlan adatokat közölt az ország állapotáról, a magyar gazdaság helyzetéről.

Orbán Viktor mint miniszterelnök számos beszédében kijelentette, hogy ma már 4,4 millió ember dolgozik és fizet adót Magyarországon. Ez lehetetlen, ez hazug, félrevezető állítás. A statisztika szerint az összes munkaképes korú foglalkoztatott száma 4,5 millió körül van. Jól tudjuk, hogy ebből Legalább 600 ezer magyar külföldön dolgozik és külföldön fizet adót is. Munkájuk eredménye nem a magyar GDP-t növeli, hanem külföldi GDP-be számít bele.

Magyarországon tehát nem dolgozhat 4,4 millió foglalkoztatott és nem fizethet adót se, mert a 4,4 millió foglalkoztatottból 600 ezer külföldön dolgozik és fizet adót. Jó esetben 3,8 millió ember dolgozhat Magyarországon és fizethet adót, 100 ezerrel több mint 2010-ben a Bajnai-kormány idején, amikor is 3,7 millió volt a foglalkoztatottak száma.

Még arra hivatkozva sem lehet hamis adatokat közölni, hogy az Amszterdamban a testét áruló nyírségi örömlány és a Londonban dolgozó altatóorvos azért számít magyarországi foglalkoztatottnak, mert az állandó lakhelye Magyarországon van.

Ha 2010-ben 3,7 millióan dolgoztak Magyarországon, most pedig 3,8 millióan, akkor hamis, félrevezető állítás az Orbán-kormány részéről, hogy 738 ezer új munkahelyet teremtettek. Az Amszterdamban dolgozó nyírségi prostituált és a Londonban dolgozó magyar altatóorvos munkahelye nem számítható bele a 738 ezer új munkahelybe, akkor sem ha magyarországi állandó lakcímmel rendelkeznek. Mert az ő munkahelyük külföldön van és a munkahelyüket nem az Orbán-kormány teremtette.

MELYIK SZABADSÁGUNKAT VINNÉ ORBÁN?

 

5 fő szabadságunk van, legalábbis a Baranyai-féle modell - B-modell - szerint. 2010 óta a rendszer fosztóképzős jelzője, az illiberális törölte az 5 fő szabadságunk egyenkénti és együttes érvényesülésének hatalom által biztosítható garanciáját.

Amíg Magyarországon illiberális a rendszer, jogos és aktuális kérdés, hogy melyik fő szabadságunkat vinné vagy kurtítaná meg Orbán illetve a fosztóképzős fideszes hatalom?

AZ 5 FŐ SZABADSÁG / BARANYAI JÓZSEF SZERINT /

 

1./ SZABADNAK SZÜLETNI.

2./ SZABADON ÉLNI.

3./ SZABADON CSELEKEDNI.

4./ SZABADON SZÓLNI.

5./ SZABADON VÁLASZTANI.

 

KORRUPCIÓS BÍRSÁG

 

Egyesek szerint az egyik legnagyobb találmány lehet a magyar politikában a korrupció büntető adójaként is felfogható korrupciós bírság. A jogtulajdonos szerint évi 1500 milliárd forint beszedhető belőle és vagy tíz évig kiaknázható bevételi forrást jelenthet a költségvetés számára. Amikor pénz kell a költségvetésnek, a multiktól már nem lehet többet beszedni, az adófizetőktől meg kockázatos, marad a korrupciós bírság.

Valójában arról van szó, hogy azt a közpénzt, uniós pénzt, amit évek során korrupcióval, túlszámlázással, csalással lenyúltak, elloptak, korrupciós bírság formájában visszaszedné a Korrupcióellenes Hivatal, és nem hosszú pereskedéssel, hanem 1-2 hónap alatt adó formájában behajtva. A jogtulajdonos illetve a civiles think tank modellezése szerint évi 1500 milliárd forint, 10 év alatt 15 ezer milliárd lenne beszedhető korrupciós bírság formájában, ami forrást jelentene az osztrák viszonyokhoz közelítő jóléti fordulat elindításához. Ugyanakkor más szakértők szerint nem csupán 15 ezer milliárd, de ennek a duplája vagy még több is visszaszedhető lenne korrupciós bírsággal.

A létrejövő Korrupcióellenes Hivatal minden közpénz, állami, önkormányzati és uniós pénz felhasználójától kérhetne tájékoztatást, kimutatást, jelentést a felhasználásról. Ennek elmulasztása, hiánya bírságolható. A felhasználás bizonylatolásának ellenőrzése során feltárt hiányosságok ugyancsak súlyos bírságot vonhatnak maguk után. A korrupciós bírság mértéke a csalárd módon ellopott, nem a megjelölt célra használt közpénz esetében a összeg teljes mértékét is elérheti. Az adó módjára beszedhető korrupciós bírság fejében ház, ingatlan, autó, bármi lefoglalható lenne.

Az ilyen típusú bírságolás új kultúráját és szisztémáját az Orbán-kormány teremtette meg, így a korrupciós bírság bevezetésével nem járatlan, hanem kitaposott úton lehetne haladni. Ennek szabálya végigjárta az összes utat, a köztársasági elnök és az Alkotmánybíróság is rendben lévőnek találta, így ez ilyen szempontból sem támadható.

Ami a bírságolás mértékét, a korrupciós bírság lehetséges mértékét illeti, ugyancsak az Orbán-kormány e körben alkalmazott gyakorlata lehet az irányadó. Amikor elindult a nemzeti trafikok működése és betiltották a kis boltokban a cigaretta és a dohánytermékek árusítását, akkor lépett hatályba az a rendelkezés, ami 500 millió forintot jelölt meg a bírság felső értékeként, amennyiben egy kisbolt akár egy doboz cigarettát eladna engedély nélkül. Ha a maximum 1000 forint értékű egy doboz cigaretta engedély nélküli árusítása esetében a bírság felső határa 500 millió forintban lett megállapítva, akkor ebből kiindulva a korrupciós bírság felső határa 5 milliárd vagy akár 50 milliárd forint is lehet.

A korrupciós bírságokból befolyó bevétel elégséges forrást jelentene egy azonnal indítható jóléti fordulat finanszírozásához. A korrupciós bírságokból befolyó bevétel bőven fedezné a minden nyugdíjas számára egységesen biztosítandó havi 20 ezer forintos nyugdíjemelés fedezetét a költségvetésben, ezzel minden nyugdíjas pluszban kapna évi 240 ezer forintot. Akinek 60 ezer forint a nyugdíja, 33 %-os nyugdíjemelést kapna vagyis évi plusz 4 havi nyugdíjat.

Megvalósulhatna a megélhetési jövedelem adómentessége, ami azt jelentené, hogy a havi bérből 100 ezer forintig senkinek nem kellene adót fizetni, így mindenkinek a normál béremelésen felül havi 15 ezer forinttal nőne a kézhez vett bére.

Évi legalább 1500 milliárd forint plusz bevétel lenne elkölthető jóléti intézkedésekre, nyugdíjemelésre, béremelésre, az egészségügy helyzetének rendezésére, modern CT és MR berendezések beszerzésére, orvosok, ápolók bérének jelentős emelésére, a várólisták minimálisra csökkentésére, a minőségi oktatás megfinanszírozására. Szakértők szerint 2-3 kormányzati cikluson keresztül fenntartható a korrupciós bírságokból származó költségvetési bevétel révén finanszírozható jóléti fordulat, a jóval kedvezőbb életszínvonal és életminőség. Ennyi idő alatt pedig beérhetnek az új gazdaságfejlesztések, amelyek a korrupciós bírságok kifutása után majd pótolják az emiatt kieső költségvetési bevételt.